Ekonomi

Online alışverişin yıldızları belli oldu

İSTANBUL (IGFA) – Ülkemizde online alışveriş yapanların üçte birinden fazlası sırasıyla Giyim/Ayakkabı, Yemek Siparişi, Kişisel Bakım/Kozmetik, Süpermarket Gıda Ürünleri ve Teknoloji/Elektronik kategorilerinden sipariş veriyor.

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu & Afrika Analitik Lider Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, FMCG (FMCG) perakendeciliğinin e-ticaret performansını değerlendirdi. Şekerel Erdoğan, “Hızlı Tüketim Ürünleri online satışları, Kovid-19 döneminde 2020 ve 2021 yıllarında güçlü bir ivme kazandı ve 2022 yılında da bir miktar normalleşmeyle birlikte büyümeye devam etti. Hızlı tüketim ürünlerinin e-ticaret satışlarını karşılaştırdığımızda, çevrimdışı satışlarla birlikte birçok pazarda e-ticaret büyümesinin hala önde olduğunu gözlemliyoruz. Ancak bu iki kanalın geçmiş yıllardaki büyüme farkının kapandığını, hatta Çin ve Fransa gibi bazı gelişmiş pazarların e-ticaret büyümesinde geride kaldığını görüyoruz. “Bu bize e-ticaret büyümesinin dünya çapında normal hale geldiğini gösteriyor.” dedi.

NielsenIQ tarafından gerçekleştirilen “2023’ün Online Alışverişçileri” araştırmasının sonuçlarına göre; Türk online alışveriş yapanlar büyük fiyat avantajı, iş çeşitliliği ve zamandan tasarruf etme motivasyonuyla online alışveriş yapıyor. Çevrimiçi alışveriş yapanların üçte birinden fazlası sırasıyla Giyim/Ayakkabı, Yemek Siparişi, Kişisel Bakım/Kozmetik, Süpermarket Gıda Ürünleri ve Teknoloji/Elektronik kategorilerinden sipariş veriyor. Hızlı teslimat uygulamalarının kullanımında da bir önceki yıla göre azalma görülüyor.

Türkiye’de Hızlı Tüketim işlerinin online performansı değerlendirildiğinde NielsenIQ, pandemi döneminde dünya çapında güçlü bir büyüme gösteren e-ticaretin toplam hızlı tüketim işlerindeki yükünü artırdığını; “Yeni Normal” dönem olarak adlandırılan 2022 yılında bu oranın normalleşeceğini paylaştı. Gıda ve özellikle Snacks kümesinin hem online hem de offline büyüme performansıyla öne çıktığı vurgulandı. Online performansı yüksek olan kümelere bakıldığında önde gelen kümelerin özellikle Sıcak İçecek, Bebek Bakımı, Kişisel Bakım ve Konut Bakımı ürünleri olduğu görülmektedir.

E-ticaretin 2021’deki güçlü tabanına rağmen 2022’de 0 ciro büyümesi yakaladığını belirten Didem Şekerel Erdoğan, bu performansta çok kanallı alışveriş alışkanlıklarını artırmanın değerini vurguladı. NielsenIQ’un küresel ölçekte yaptığı araştırmanın sonuçlarını paylaşan Şekerel Erdoğan, dünya genelinde alışveriş yapanların yüzde 85’inin çok kanallı alışverişi tercih ettiğini, Türkiye’de de bu tercihin her geçen gün arttığını paylaştı. Didem Şekerel Erdoğan, Türkiye’nin hızlı tüketim ürünleri e-ticaretindeki büyümesinin özellikle son aylarda ivme kazandığını duyurdu. Şekerel Erdoğan, NielsenIQ Türkiye E-Ticaret Paneli sonuçlarına göre e-ticaret satışlarının özellikle Sevgililer Günü, Okula Dönüş, 11.11 ve Cuma İndirimi dönemlerinde arttığını belirterek, bu dönemleri anlamanın her iki perakendeci için de kritik öneme sahip olduğunu belirtti. ve üreticiler. Her dönemin farklı kategori dinamikleri olduğunu belirten Didem Şekerel Erdoğan, mevsimselliğin en yoğun olduğu 11.11’de en çok satılan 5 kategorinin Dekoratif Kozmetik, Türk Kahvesi, El Yıkama Deterjanları, Cilt Bakım Ürünleri ve Çamaşır Deterjanları olduğunu paylaştı.

Türkiye’de e-ticarette 2023 yılının ilk yarı sonuçlarını paylaşan Didem Şekerel Erdoğan, 2022’deki güçlü performansın 2023’te de devam ettiğini, satış cirosunun yılın ilk yarısında bir önceki yıla göre yüzde 2 arttığını belirtti. 2023’ün ilk yarısındaki bu güçlü büyümenin bileşenlerine vurgu yapan Didem Şekerel Erdoğan, özellikle Kişisel Bakım, Konut Bakımı ve Yeme-İçme kümelerinde online büyümenin çevrimdışı büyümeyi geride bıraktığını ve toplam hızlı tüketim malları içindeki çevrimiçi payının 2023’ün ilk yarısında arttığını vurguladı. artırılmış.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Garipçe Escort
Yeni Mahalle Escort
Işıklar Escort
Sultan Murat Escort
Aşıkveysel Escort
İnkılap Escort
Mimar Kemalettin Escort
Atatürk Escort
Ali Kuşçu Escort
Büyükşehir Escort
Sultanbeyli Escort
Ağva Escort
Seyitnizam Escort
Mehterçeşme Escort
Alibeyköy Escort
Ulus Escort
Tomtom Escort
İnönü Escort
Altıntepe Escort
Gümüşsuyu Escort
Kuruçeşme Escort
Aziz Mahmut Hüdayi Escort
Değirmenköy Escort
Adalar Escort
Esentepe Escort
Boyalık Escort
Yeni Mahalle Escort
Cumhuriyet Escort
Hürriyet Escort
Seyitnizam Escort
Yolçatı Escort
Atatürk Escort
Semizkumlar Escort
Esentepe Escort
Örcünlü Escort
Esatpaşa Escort
İncirköy Escort
Şahkulu Escort
Fatih Escort
Mimaroba Escort
Cebeci Escort
Yavuz Selim Escort
Bayrampaşa Escort
Orhangazi Escort